fredag 25 maj 2012

Salzburg

Rosemary, jag och Emelie packade in oss i husbilarna och for ner till Österrike.
På nedvägen var det kallt och regningt. Värmen på på natten. Brr
Vi åkte hela denna långa väg mest för att kolla in några hanar och för att kanske
hitta någonting nytt.
Måste säga att på det planet var resan riktigt lyckad :) Flera riktigt fina pojkar äntrade
ringen.
Utställningsmässigt? Hmm aldrig har jag varit med om en sämre domare.
Skandal faktiskt.
Vi schasades omkring i ringen
som en skock får. ca 80 tikar bedömdes på 1 1/2 timme eller nåt. Ingen aning om vad flickorna fick
för bedömning, och ärligt talat bryr jag mig inte heller.
Med avund spanade vi in i hanhundsringen där alla deltagare blev bemötta med respekt
och fick sina hundar genomgångna av domaren.
Vi har skickat klagomail till arrangörerna.

Emelie lyckades knäppa några bilder:
Har visar Cabby tänderna till domaren
Etta
Idun och en Petra som försöker hålla neutral min i ringen :)
BB var också med, men inte på bild.
Förövrigt var resan mycket lyckad, Iduns pojkvän är bestämd :)
Sommaren kom och hemresan gick mycket lättare än ditresan.

Österrike är ett fantastiskt vackert land!

1 kommentar:

  1. Gud vad trist att åka så långt och lägga ner massor av pengar och tid och kraft och få ett så dåligt bemötande - bra att ni har skickat klagomålet vidare!

    Skönt att ni i alla fall hade trevligt sällskap

    SvaraRadera